هزینه راه اندازی شبکه voip
نوشته شده توسط : ساحل

مراکز تلفنی تحت شبکه یا VOIP (مخفف Voice Over Internet Protocol ) دودمان جدید‌ مراکز و سیستم‌های تلفنی می‌باشند که علاوه بر برقراری ارتباط تلفنی، قابلیت‌ها و ویژگی‌های بی‌نظیری را به سیستم تلفنی سازمان‌ها اضافه می‌کنند، از این رو برخی از سوالات و ابهامات صاحبان کسب و کار‌ها که به فکر گسترش سیستم تلفنی و افزایش بهره‌وری سازمان خود به کمک راه اندازی ویپ هستند این است که به حقیقت تفاوت اصلی سیستم ویپ و مراکز تلفنی آنالوگ کهن چیست؟ هزینه‌های راه اندازی و پیاده سازی VOIP چه قدر است؟ این سیستم چه مزایایی برای سازمان ما دارد؟ و …

در این نوشتار هدف داریم پس از شناسایی و بررسی تفاوت‌ بین سیستم تلفنی VOIP و آنالوگ، مزایا و هزینه‌های راه اندازی و نصب VOIP را باره بررسی پیمان دهیم. با ما به اتفاق باشید.

خدمات VOIPمراکز تلفنی VOIP را بیشتر بشناسیم:
همانطور که در ابتدای نوشتار گفته شد، VOIP مخفف عبارت Voice Over Internet Protocol و دودمان جدید‌ مراکز تلفنی می‌باشد، که علاوه‌بر برقراری بستگی تلفنی، قابلیت‌های ویژه‌ای را نسبت به مراکز تلفنی آنالوگ در کمر بستن ما پیمان می‌دهد که در پیوسته به شناسایی بعضی از این قابلیت‌ها خواهیم پرداخت. فلذا لغایت این قسمت از نوشتار متوجه شدیم که یگانه از تفاوت‌های اصلی میانی راه اندازی VOIP و مراکز تلفنی آنالوگ ، قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی است، که سیستم ویپ برای ما به ارمغان می‌آورد.

تفاوت دیگری که بین مراکز تلفنی آنالوگ و سیستم‌های VOIP هستی دارد این است که برخلاف سیستم‌های آنالوگ، برای راه اندازی ویپ به زیرساخت مجزا از بستر شبکه سازمان احتیاجی نداریم، یا به عبارتی پیاده سازی VOIP روی بستر شبکه سازمان که برای پیوندیدن و برقراری ارتباط کامپیوتر‌ها مورد استفاده پیمان می‌گیرد اتمام می‌شود و نیازی به زیرساخت مجزا ندارد و این در حالی است که برای پیاده سازی مراکز تلفنی آنالوگ باید زیرساختی کاملا مجزا برای سازمان فراهم کنیم.

پس به طور خلاصه می‌توان گفت اصلی‌ترین تفاوت میانی مراکز تلفنی آنالوگ و سیستم VOIP، قابلیت‌های ویژه‌ی سیستم VOIP و گونه بستر باره بیچارگی آن‌ها می‌باشد.

پیاده سازی و نصب VOIP چه مزایایی را برای ما به ارمغان می‌آورد؟
همانطور که گفتیم یکتا از اصلی‌ترین تفاوت‌هایی که بین تاسیس ویپ و مراکز تلفنی آنالوگ هستی دارد، ویژگی‌هایی است که سیستم‌های VOIP در اختیار ما پیمان می‌دهند. بعضی از این ویژگی‌ها عبازت است از:

قابلیت ضبط تماس پیشرفته: با پیاده سازی و نصب ویپ می‌توانید به یک ضبط مکالمات کاملا انعطاف‌پذیر و پیشرفته دست پیدا کنید، طوری که می‌توانید تماس‌های باره نظر خویش را در هر جهت و در هر حالتی که بیچارگی دارید ضبط و نگهداری کنید.
راه اندازی سیستم تلفن گویای پیشرفته: با تاسیس VOIP می‌توانید یک تلفن گویای پیشرفته و درون در درون روی سیستم تلفنی سازمان خود پیاده سازی کنید.
راه اندازی صف‌های پیشرفته: با نصب ویپ می‌توانید صف‌های مترقی در سیستم تلفنی خویش برپایی کنید و مشتریان سازمان را بعد از تماس با کمپانی به آن صف‌ها هدایت کنید الی علاوه بر شنیدن موزیک، از مدت سررسید تقریبی انتظار برای برقرای تماس با کارشناسان شرکت مطلع باشند.
راه اندازی قابلیت‌های مترقی مرکز تلفنی: به کمک سیستم ویپ می‌توانید قابلیت‌های مترقی و سیستم‌های هوشمندی را درون سیستم تلفنی سازمان خویش پیاده سازی نمایید که بعضی از این قابلیت‌ها عبارت است از:
– ماژول تماس اتوماتیک و ارسال پیام: به کمک این ماژول می‌توانید قابلیتی را راه اندازی کنید لغایت سیستم تلفنی سازمان شما به صورت خودکار با مشتریان باره نظر شما تماس گرفته و یک پیام مشخصی را برای آن‌ها توزیع کند و یا آن‌ها را به سیستم نظرسنجی سازمان هدایت کند.

– ماژول نظرسنحی: به کمک این ماژول می‌توانید مشتریان سازمان را به یک سیستم نظرسنجی هدایت کنید و از میزان رضایت آن‌ها از روش پاسخگویی کارشناسانتان مطلع شوید.

– دفترچه تلفن هوشمند تحت وب: به کمک این ماژول می‌توانید بک دفترچه تلفن هوشمند تحت وب راه اندازی کنید و علاوه بر ثبت اطلاعات مشتریانتان، فقط با کلیک روی اسم آن‌ها در پنل تحت وب، با آن‌ها تماس تلفنی استوار کنید.

– ماژول تماس امن: به کمک این ماژول می‌توانید تماس سرویس‌دهنده‌ها و سرویس‌گیرندگان سازمانتان را از طریق سیستم تلفنی سازمانتان پایدار کنید. بدیهی است که با این شغل می‌توانید علاوه بر مخفی نگه‌داشتن شماره هر دو طرف، مکالمات آن‌ها را ضبط و مهار نمایید.
– …

خدمات VOIP

هزینه‌های پیاده سازی و راه اندازی ویپ:
برای براورد هزینه‌های راه اندازی و پیاده سازی VOIP به طور ریزبین باید با یک کمپانی پرکار در این مقوله تماس گرفته و تقاضا کنید لغایت هزینه‌های راه اندازی و نصب VOIP را برای شما براورد کنند. ولی به طور کلی هزینه‌های راه اندازی معمولا دربرگیرنده بستر‌سازی، تعبيه ساز و برگ و خرج راه اندازی می‌شود که بسته به وسعت سوداگری شما و کیفیت ساز و برگ متفاوت خواهد بود.

نکته‌ی مهمی که باید در باره تاسیس VOIP مد نظر داشته باشید این است که با وجود قابلیت‌های ویژه‌ای که این مرکز تلفن نسبت به سیستم‌های آنالوگ قدیمی دارد در بسیاری از موارد می‌تواند خرج کمتری برای شما داشته باشد. برخی دلایل این فرمایش عبارت است از:

برای پیاده سازی ویپ نیازی به بستر جداگانه ندارید: همانطور که گفته شد سیستم ویپ روی بستر شبکه ( که در اکثر سازمان‌ها وجود دارد ) پیاده سازی می‌شود، پس نیازی به بسترسازی جداگانه برای سیستم تلفنی ندارد.
استفاده از Soft Phone: زمانی که در سازمان خود از ویپ کاربرد می‌کنید می‌توانید برای کاهش هزینه‌های تاسیس به طور گذرا یا همیشگی از تلفن‌های نرم‌افزاری بهره‌گیری کنید و هزینه خرید تلفن برای کاربران را به طور چشمگیری کاهش دهید. در این سناریو تلفن‌های نرم‌افزاری روی موبایل یا رایانه کاربران نصب و راه اندازی شده و آن‌ها می‌توانند تماس خود را بدست این Soft Phone ها برقرار کنند. ( بدیهی است که ارائه تلفن سخت افزاری به هر یک از کابران در مراحل بعدی امکان پذیر می‌باشد )
قابلیت توسعه‌: زمانی که شما از مراکز تلفن آنالوگ مثلا سانترال TES824 استفاده می‌کنید، اگر بخواهید شمار داخلی‌های سازمان را به ۹ عدد افزایش دهید باید یک کارت جداگانه برای سانترال و یک کارت CID برای کارت دوم تهیه کنید که این فرمایش هزینه‌هایی را در پی دارد. در حالی که زمانی که از سیستم ویپ بهره می‌برید، می‌توانید بدون بیچارگی به جاسازی سخت‌افزار خاصی تعداد داخلی‌های خود را به سادگی افزایش داده و ویژگی‌های باره نظر خویش را پیاده سازی نمایید.
و …
خدمات VOIP

راه اندازی ویپ را از کجا ابتدا کنیم؟
همانطور که گفته شد برای براورد هزینه و پیاده سازی ویپ باید با یک شرکت فعال در این مقوله تماس گرفته و درخواست راهنمایی یا مشاوره کنید. بدیهی است که برای برگزیدن یک کمپانی پسندیده برای نصب VOIP پارامتر‌های زیر نقش مهمی دارند:

رزومه کاری شرکت
تضمین کیفیت مرکز تلفن پیشنهادی
پشتیبانی و خدمات پس از فروش شرکت
کیفیت پاسخ‌گویی و توانایی در رفع ابهامات و نیاز‌های شما
معرفی تجهیزات گوناگون با قیمت‌های مختلف جهت دادن حق برگزیدن به شما
FIGIKA ارائه دهنده برترین راهکار‌های پیاده سازی و تاسیس VOIP
فیجیکا یک شرکت فعال در گویه فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌باشد که به چهره تخصصی در مقوله نصب و تاسیس ویپ کار و جنبش می‌کند. ما بر این باوریم که با ارائه خدمات با قیمت و کیفیت پسندیده می‌توانیم همه‌ی کسب‌‌و‌کار‌ها را از ویژگی‌ها و مزایای سیستم تلفنیهزینه راه اندازی شبکه voipتحت شبکه بهره‌مند سازیم. ضمانت کیفیت خدمات، بها مناسب، خدمات بعد از فروش، رزومه کاری قوی، پشتیبانی و پاسخگویی سریع برای رفع مشکلات مشتریان از جمله مسائلی هستند که برای جلب خوشنودی شما عزیزان به آن‌ها پایبند خواهیم بود.

خدماتی که فیجیکا در مقوله راه اندازی سیستم‌های تلفنی تحت شبکه ارائه می‌دهد عبارت است از:

بسترسازی سازمان و راه اندازی مرکز تلفنی ویپ
ارائه انواع مختلف تجهیزات و ابزارها باره دربایستن برای پیاده سازی VOIP
ارائه انواع ماژول‌های توسعه مراکز تلفنی ویپ مانند:
-ماژول تماس‌گیر خودکار

-ماژول نظرسنجی

-دفترچه تلفن تحت وب هوشمند

-ماژول تماس تماس امن

-ماژول پیجینگ هوشمند بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها

-و …..

پشتیبانی سیستم تلفنی ادارات و سازمان‌ها گوناگون
آموزش پیاده سازی و حفاظت از سیستم VOIP به چهره ویدیویی و دوره‌های حضوری





:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: